ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ЛЕКСИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ ІЗ ЗНМ
Згідно з державними вимогами до рівня розвитку лексичної компетенції дітей старшого дошкільного віку, визначених змістом освітньої лінії «Мовлення дитини» Базового компонента дошкільної освіти, випускники дошкільного закладу перед вступом до школи мають вміти оперувати узагальненими словами різного порядку, стійкими загальновживаними словосполученнями; мовлення дітей набуває образності; за кількісною та якісною характеристикою словник дитини сягає такого рівня, що вона може легко спілкуватися з дорослими і дітьми, підтримувати розмову на будь-яку тему в межах свого розуміння.
Однак діти із загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ) мають істотні відхилення від вікових норм. Їм притаманний обмежений словниковий запас, своєрідне його використання, недостатнє засвоєння змістової структури слова, що призводить до неправильного вживання дітьми слів у власному мовленні. А в шкільному віці діти відчуватимуть труднощі в спілкуванні та під час написання творчих робіт.
Щоб досягти високої ефективності у корекційно-освітній роботі з дошкільниками, які мають порушення мовлення, ми об'єднали зусилля всіх фахівців дошкільного закладу — вчителів-логопедів, вихователів, музичного керівника, практичного психолога. Педагоги переглянули підходи до роботи з дошкільниками та використовували інноваційні освітні методи і прийоми. Метою їх застосування є індивідуалізація освітньої роботи з дітьми, які мають порушення мовлення.
Дуже корисно
ВідповістиВидалити